Gwarancje ubezpieczeniowe
Dla Dyrektora
- Dla firm JDG
- Dla spółek
Ochrona
Gwarancja jest
- Bezwarunkowa
- Nieodwołalna
Atuty
- Oszczędzasz pieniądze
- Kontrolujesz zobowiązania
Nasze rekomendacje:
- UNIQA
- Warta
- Interrisk
Jak otrzymać gwarancję?
Przygotuj komplet dokumentów:
- Zaświadczenia NIP, REGON
- Wpis do działalności lub KRS – nie starszy niż 6 miesięcy
- Zaświadczenie z ZUS– nie starsze niż 3 miesiące
- Zaświadczenie z US– nie starsze niż 3 miesiące
- Zaświadczenie ze wszystkich banków w których klient posiada konta lub w których posiada kredyty – nie starsze niż 3 miesiące
- PITY lub bilanse za okres 3 ostatnich lat
- Bilans lub oświadczenie o wyniku ekonomicznym za okres roku bieżący (przychody – koszty = dochód)
- Deklaracja majątku prywatnego w formie oryginału – dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub poręczających weksle
- Wykaz wszystkich kontraktów realizowanych w ostatnich 2 latach
- Wykaz wszystkich kontraktów aktualnie realizowanych
- Wykaz wszystkich czynnych gwarancji ubezpieczeniowych i bankowych
- Posiadane referencje
- Zeskanuj komplet dokumentów.
- Skontaktuj się z nami telefonicznie – poprowadzimy Cię w dalszej procedurze.
- Wypełniasz i składasz wniosek ustalony w rozmowie telefonicznej.
- Po pozytywnej analizie przez Ubezpieczyciela (podobnie jak przy kredycie w Banku) – zostaje przyznany limit kwotowy na gwarancje dla Twojej firmy. Zależy on między innymi od wielkości obrotów, kondycji finansowej firmy, majątku prywatnego właścicieli, doświadczenia na rynku itd.
- Składasz wniosek o konkretną gwarancję.
Jak to wygląda w praktyce?
Firma, chcąc otrzymać taką gwarancję – składa wniosek do firmy ubezpieczeniowej. Zakład ubezpieczeń analizuje wniosek, gdy wyniki finansowe firmy są “w porządku” – przyznaje limit i podpisuje umowę. Taka umowa nic nie kosztuje – jest trochę jak limit w koncie – do wykorzystania. Gdy firma chce np. wziąć udział w przetargu i zamiast wpłacać wadium – chce okazać gwarancję – musi złożyć wniosek o takie wadium na minimum 7 dni przed przetargiem. Zakład Ubezpieczeń analizuje wniosek i podejmuje decyzję (w każdym przetargu osobno) czy i na jakich warunkach udziela gwarancji. Może się zdarzyć, że zakład ubezpieczeń, pomimo podpisanej umowy generalnej o limit, odmówi wystawienia gwarancji na konkretny kontrakt. W jakich sytuacjach to się zdarza? Przykładem może być start firmy do kontraktu, który go organizacyjnie przerasta.
Dlaczego warto z Pewny.PL?
- Masz dokładnie taką ochronę, za jaką płacisz.
- Oszczędzasz czas i pieniądze.
- Masz sprawdzony wybór.
- Unikniesz pułapek i problemów.
- Ubezpieczyliśmy już ponad 80 tysięcy osób.
- Pomagamy w trudnych sytuacjach.
Pamiętaj!
- Gwarancja nie jest ubezpieczeniem. Przypomina bardziej kredyt zaufania lub poręczenie.
- Gwarancja zastępuje zobowiązania, a nie zwalnia z nich.