View Categories

Odwołanie od decyzji

Ten artykuł przeczytasz w: 1 min read

Kancelaria odszkodowawcza

Czasami zdarza się tak, że Twoje odszkodowanie jest za niskie, lub firma w ogóle odmawia wypłaty odszkodowania. Wtedy możesz odwołać się od decyzji.

Co zrobić gdy nie zgadzasz się z decyzją o ubezpieczyciela?

W przypadku gdy nie zgadzasz się z decyzją – zgodnie z prawem przysługuje Ci możliwość złożenia reklamacji.

Forma złożenia reklamacji:
  • elektronicznie: poprzez formularz na stronie www lub e-mailem
  • ustnie: telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty w jednostce obsługującej klientów
  • pisemnie: na adres jednostki obsługującej klientów
  • pisemnie na adres siedziby właściwego Zakładu Ubezpieczeń

Proste wzory pism do pobrania:

Gdy dostaniesz za mało pieniędzy złóż wniosek o dopłatę odszkodowania – POBIERZ

Gdy dostaniesz odmowę wypłaty – złóż odwołanie od decyzji – POBIERZ

Potrzebujesz abyśmy Tobie pomogli w tej kwestii – daj nam znać:

Kontakt:

  [email protected]
  501 436 232
   formularz kontaktowy

 

Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację:
  • 30 dni od otrzymania reklamacji daty wpływu reklamacji
  • 60 dni od otrzymania reklamacji – w szczególnie skomplikowanych sprawach

 

Forma udzielenia odpowiedzi na reklamację
  • na piśmie lub innym trwałym nośniku informacji
  • pocztą elektroniczną – na wniosek klienta

 

Dodatkowo możesz:
  • wystąpić do Rzecznika Finansowego o rozpatrzenie sprawy – jeśli Zakład Ubezpieczeń nie uwzględni roszczeń ze złożonej reklamacji
  • wystąpić do Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie sporu z Zakładem Ubezpieczeń (informacje na ten temat dostępne są na stronie www.rf.gov.pl)
  • dochodzić roszczeń w sądzie – jeśli nie akceptujesz stanowiska Zakładu Ubezpieczeń. Od decyzji przysługuje prawo dochodzenia roszczeń na drodze postępowania sądowego w terminach określonych przepisami kodeksu cywilnego. Podmiotem wyłącznie właściwym, przeciwko któremu może być skierowany pozew w postępowaniu sądowym jest właściwy Zakład Ubezpieczeń. Sądem miejscowo właściwym do rozpoznania powództwa jest zgodnie z wyborem Klienta sąd właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby Klienta, albo sąd właściwości ogólnej.

 

Na stronie Rzecznika finansowego czytamy:

Uważasz, że Twoje odszkodowanie zostało zaniżone?

Pamiętaj, że zawsze możesz skonsultować się z ekspertami Rzecznika Finansowego. Służą oni pomocą w czasie dyżurów telefonicznych i udzielają odpowiedzi na zapytania e-mailowe. Podpowiedzą, co można zrobić dalej w danej sprawie. Porady ekspertów z zakresu ubezpieczeń udzielane są pod numerami telefonu:

22 333 73 28

9:00 – 17:00 – poniedziałki

9:00 – 14:00 – od wtorku do piątku

Poradę można również uzyskać pisząc na adres

[email protected]

Uniwersalną radą jest, aby w pierwszej kolejności złożyć reklamację w instytucji finansowej. Jeśli ona odrzuci Twoją reklamację, możesz złożyć wniosek o przeprowadzenie postępowania interwencyjnego przez Rzecznika Finansowego – szczegóły na: https://rf.gov.pl/postepowania-interwencyjne/

Możesz też spróbować osiągnąć ugodę z ubezpieczycielem w ramach postępowania polubownego – szczegóły: https://rf.gov.pl/polubowne/

Jeśli interwencja Rzecznika nie powiodła się lub nie udało się osiągnąć ugody, sprawa może zostać rozpatrzona przez sąd. Na tym etapie możesz też zwrócić się do Rzecznika Finansowego o wydanie istotnego poglądu, czyli materiału opiniodawczego o charakterze pomocniczym. Choć dla sądu nie jest on wiążący, to w uzasadnieniu orzeczenia, sąd powinien ustosunkować się do argumentów w nim przedstawionych. Więcej informacji na: https://rf.gov.pl/istotne-poglady/

Interesujące? Udostępnij!