Jak zgłosić szkodę w Generali?
Pierwszy krok – przygotowanie dokumentów
Aby zgłosić zdarzenie przygotuj następujące dokumenty i dane:
- numer polisy
- data i miejsce zdarzenia
- numer konta na które ma być wypłacone odszkodowanie / świadczenie
- skan lub zdjęcie dokumentów medycznych związanych ze zdarzeniem i leczeniem po zdarzeniu
- przygotuj sobie opis zdarzenia – czyli co i jak się stało
Wiedza to przewaga – zdobądź ją z nami:
Jak zwiększyć odszkodowanie – SPRAWDZAM
Co zrobić przy zalaniu mieszkania – SPRAWDZAM
Upadek na chodniku – czy należy się odszkodowanie – SPRAWDZAM
Dziura w drodze – uszkodzone koło – co dalej – SPRAWDZAM
Drugi krok – zgłoś zdarzenie
Zgłoszenie możesz zrobić w następujący sposób:
- telefonicznie pod nr infolinii 913 913 913
- online na stronie https://moje.generali.pl/claimonweb/frontend/#/zglos-sprawe
- osobiście w dowolnym biurze Generali w Polsce
Trzeci krok – monitorowanie procesu likwidacji
Proces likwidacji szkody składa się z następujących faz:
- potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia szkody – otrzymasz mail potwierdzający, że Twoje zgłoszenie zostało przyjęte
- rejestracja szkody – otrzymasz numer szkody, którym będziesz się posługiwać w tej sprawie
- Weryfikacja zgłoszenia i uzupełnianie dokumentacji szkodowej.
- wydanie decyzji i wypłata odszkodowania / świadczenia.
- przelew kwoty na wskazane konto
Co zrobić gdy nie zgadzasz się z decyzją?
W przypadku gdy nie zgadzasz się z decyzją – zgodnie z prawem przysługuje Ci możliwość złożenia reklamacji.
Forma złożenia reklamacji:
- elektronicznie: poprzez formularz na stronie www lub e-mailem
- ustnie: telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty w jednostce obsługującej klientów
- pisemnie: na adres jednostki obsługującej klientów
- pisemnie na adres siedziby właściwego Zakładu Ubezpieczeń
Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację:
- 30 dni od otrzymania reklamacji daty wpływu reklamacji
- 60 dni od otrzymania reklamacji – w szczególnie skomplikowanych sprawach
Forma udzielenia odpowiedzi na reklamację
- na piśmie lub innym trwałym nośniku informacji
- pocztą elektroniczną – na wniosek klienta
Dodatkowo możesz:
- wystąpić do Rzecznika Finansowego o rozpatrzenie sprawy – jeśli Zakład Ubezpieczeń nie uwzględni roszczeń ze złożonej reklamacji
- wystąpić do Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie sporu z Zakładem Ubezpieczeń (informacje na ten temat dostępne są na stronie www.rf.gov.pl)
- dochodzić roszczeń w sądzie – jeśli nie akceptujesz stanowiska Zakładu Ubezpieczeń. Od decyzji przysługuje prawo dochodzenia roszczeń na drodze postępowania sądowego w terminach określonych przepisami kodeksu cywilnego. Podmiotem wyłącznie właściwym, przeciwko któremu może być skierowany pozew w postępowaniu sądowym jest właściwy Zakład Ubezpieczeń. Sądem miejscowo właściwym do rozpoznania powództwa jest zgodnie z wyborem Klienta sąd właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby Klienta, albo sąd właściwości ogólnej.
Pamiętaj!
- W przypadku szkody osobowej (uszkodzenia ciała, itd) możesz dostać tyle odszkodowań – ile masz czynnych polis
- W przypadku jakichkolwiek problemów z wypłatą odszkodowania skontaktuj się z nami
Interesujące? Udostępnij!