View Categories

Rzecznik Finansowy

Ten artykuł przeczytasz w: 2 minut

Rzecznik Finansowy to instytucja, która została powołana w celach edukacyjnych, prewencyjnych, ostrzegawczych, ale także w celu pomagania klientom instytucji rynku finansowego.

Na stronie Rzecznika Finansowego czytamy:

Uważasz, że Twoje odszkodowanie zostało zaniżone?

Pamiętaj, że zawsze możesz skonsultować się z ekspertami Rzecznika Finansowego. Służą oni pomocą w czasie dyżurów telefonicznych i udzielają odpowiedzi na zapytania e-mailowe. Podpowiedzą, co można zrobić dalej w danej sprawie. Porady ekspertów z zakresu ubezpieczeń udzielane są pod numerem telefonu:

tel: 22 333 73 28

9:00 – 17:00 – poniedziałki

9:00 – 14:00 – od wtorku do piątku

Poradę można również uzyskać pisząc na adres:

[email protected]

Uniwersalną radą jest, aby w pierwszej kolejności złożyć reklamację w instytucji finansowej. Jeśli ona odrzuci Twoją reklamację, możesz złożyć wniosek o przeprowadzenie postępowania interwencyjnego przez Rzecznika Finansowego – szczegóły na: https://rf.gov.pl/postepowania-interwencyjne/

Możesz też spróbować osiągnąć ugodę z ubezpieczycielem w ramach postępowania polubownego – szczegóły: https://rf.gov.pl/polubowne/

Jeśli interwencja Rzecznika nie powiodła się lub nie udało się osiągnąć ugody, sprawa może zostać rozpatrzona przez sąd. Na tym etapie możesz też zwrócić się do Rzecznika Finansowego o wydanie istotnego poglądu, czyli materiału opiniodawczego o charakterze pomocniczym. Choć dla sądu nie jest on wiążący, to w uzasadnieniu orzeczenia, sąd powinien ustosunkować się do argumentów w nim przedstawionych. Więcej informacji na: https://rf.gov.pl/istotne-poglady/

Najczęstsze powody niezadowolenia z likwidacji szkód:

  • Nieprawidłowo przeprowadzona analiza potrzeb klienta przez pośrednika ubezpieczeniowego
  • Błędy przy zgłaszaniu szkody
  • Błędy zakładów ubezpieczeń przy likwidacji szkody
  • Brak świadomości klienta jaką ma ochronę
  • Różnice w interpretacji prawa (szczególnie przy szkodach z odpowiedzialności cywilnej)
  • Oszczędzanie na składce przy zawieraniu polisy
  • Polisa wznawiana od lat bez żadnych zmian czy konsultacji – czyli jak na górze – nieprawidłowa analiza potrzeb
  • Zbyt niskie sumy ubezpieczenia.
  • Inne – zależnie od konkretnego przypadku.

 

Jak uniknąć rozczarowania przy likwidacji szkody?

  • Dokonać audytu swoich ubezpieczeń zanim nastąpi zdarzenie
  • Przed zgłoszeniem szkody, poradzić się eksperta
  • Przed podjęciem decyzji o naprawie / odtwarzaniu mienia – sprawdzić kilka możliwości.
  • Monitorować przebieg likwidacji szkody
  • Reagować na wszelkie pisma z zakładu ubezpieczeń
  • Wszelkie kontakty z zakładem ubezpieczeń prowadzić najlepiej w formie pisemnej (np. elektronicznej) bo zostaje ślad

 

Interesujące? Udostępnij!